نگاهی به ویژه برنامه‌های تلویزیون در جام جهانی/ خیابانی در قشم، روا در قطر!

رسانه ملی در واپسین روزهای باقی مانده تا رقابت‌های جام جهانی فوتبال قطر ۲۰۲۲، ویژه برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی پرشماری را برای پوشش کامل جزئیات و حواشی این رویداد ورزشی تدارک دیده است.

به گزارش مشرق، رسانه ملی در واپسین روزهای باقی مانده تا رقابت‌های جام جهانی فوتبال قطر ۲۰۲۲، ویژه برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی پرشماری را برای پوشش کامل جزئیات و حواشی این رویداد بزرگ تدارک دیده است.

شبکه ورزش سیما در ایام مسابقات جام جهانی فوتبال قرار است در قالب ۴ بخش ویژه خبری در جدول پخش روزانه خود، جدیدترین اخبار و اطلاعات مربوط به تیم‌های حاضر در این رقابت ورزشی را با هدف بی‌نیاز کردن مخاطبان از اخبار فضای مجازی در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. شبکه سه سیما نیز همچون دوره‌های گذشته این رقابت‌ها، پخش رسمی مسابقات جام جهانی و ویژه برنامه جام جهانی قطر ۲۰۲۲ را به روی آنتن می‌برد.

*خرید حق پخش رسمی مسابقات جام جهانی

سازمان صداوسیما از مدت‌ها قبل از شروع مسابقات جام جهانی در مذاکره با مسئولان قطری برای خرید حق پخش رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ از تلویزیون قطری بین اسپورت اقدام کرد و حق پخش مسابقات جام جهانی که به صورت انحصاری در اختیار تلویزیون بین‌اسپورت قطر بود را خریداری نمود. 

از همین رو مدیران صداوسیما بر خلاف حواشی و مشکلات دوره‌های پیشین جام جهانی، این بار با خرید حق پخش رسمی مسابقات فوتبال، علاوه بر پخش همه مسابقات جام جهانی، امکان حضور رسمی گزارشگران تلویزیون برای پوشش جزئیات مسابقات جام جهانی قطر ۲۰۲۲ را نیز فراهم کرده‌اند.

نگاهی به ویژه برنامه‌های تلویزیون در جام جهانی

همزمان با اعلام مسئولان رسانه ملی، سفیر کشورمان در قطر نیز در حساب کاربری خود در توئیتر از توافق صداوسیما با مجموعه «بین اسپورت قطر» برای پخش مستقیم بازی‌های جام‌جهانی از صداوسیما خبر داد.

*پخش ویژه برنامه شبکه سه از ۲۷ آبان

شبکه سه سیما پخش رسمی و پوشش کلیه رقابت‌های فوتبال جام جهانی قطر را همچون سال‌های قبل بر عهده دارد و قرار است چندین مسابقه مرحله گروهی که از اهمیت کمتری برخوردارند، از قاب شبکه ورزش سیما روی آنتن بروند.

در همین راستا ویژه برنامه شبکه سه جام جهانی قطر ۲۰۲۲ از روز جمعه۲۷ آبان آغاز خواهد شد و بخش‌های ویژه‌ای همچون ارتباط مستقیم با گروه اعزامی به دوحه قطر، پوشش ویژه حضور تیم ملی فوتبال کشورمان در مسابقات، برگزاری مسابقات پیش بینی برای مخاطبان، نمایش آیتم‌هایی از جزئیات حاشیه‌ای پیرامون جام جهانی قطر ۲۰۲۲ و... از این شبکه پخش خواهد شد.

*اجرای جواد خیابانی در قشم، دکور ۳۶۰ درجه در تهران

ویژه برنامه جام‌جهانی قطر ۲۰۲۲ که به منظور حمایت از تیم ملی فوتبال در روزهای دوشنبه و پنج شنبه از شبکه ورزش سیما پخش می‌شود، با یک تیم ۲۰۰ نفره عوامل و دکور ۳۶۰ درجه با ابعادی بزرگتر از برنامه‌های ورزشی سابق سیما، از ۲۷ آبان‌ماه هر شب از استودیوی تهران با اجرای رسول مجیدی و با همراهی استودیوهایی در جزیره قشم با اجرای جواد خیابانی و استودیو اختصاصی صداوسیما در کشور قطر روی آنتن خواهد رفت.

*پخش «قطرنامه» از استودیوی صداوسیما در قطر 

ویژه برنامه «قطرنامه» با آغاز جام جهانی فوتبال هر روز با اجرای عبدالله روا از شبکه ورزش پخش می‌شود و مهدی توتونچی نیز در این ایام برگزاری مسابقه آنلاین جام جهانی را بر عهده دارد. قطرنامه که قرار است از کشور قطر محل برگزاری مسابقات جام جهانی پخش شود، روایتی متفاوت از متن و حاشیه جام جهانی قطر با درون مایه طنز است. قالب این برنامه مستند داستانی است و همزمان با جام جهانی در ۳۰ قسمت ۲۰ دقیقه‌ای از شبکه ورزش پخش می‌شود.

نگاهی به ویژه برنامه‌های تلویزیون در جام جهانی

همچنین سریال رادیویی «جام جهانی» همزمان با شروع مسابقات جام جهانی قطر ۲۰۲۲ روی آنتن شبکه رادیویی نمایش خواهد رفت. در هر قسمت از مجموعه «جام جهانی» به جایگاه و فرهنگ یکی از کشورهای راه یافته به جام جهانی به شکل نمایشی می‌پردازد. داستان‌های این مجموعه نمایشی حول زندگی ستاره‌های جدید یا قدیم هر کشور، نحوه راهیابی یک تیم به مرحله نهایی جام جهانی یا فرهنگ فوتبال مردم عادی آن کشور می‌پردازد.

*حمایت همه جانبه رسانه ملی از تیم ملی فوتبال ایران

پیمان جبلی رئیس رسانه ملی روز گذشته با حضور در نشست مشترک نمایندگان کمیسیون‌های فرهنگی و تلفیق مجلس شورای اسلامی‌ از فعالیت‌های برنامه‌ریزی‌ شده در خصوص پوشش رسانه‌ای مناسب روند برگزاری جام جهانی قطر و حمایت همه جانبه رسانه ملی از تیم ملی فوتبال ایران به عنوان یار دوازدهم آن در این مسابقات خبر داد.

نگاهی به ویژه برنامه‌های تلویزیون در جام جهانی

وی در این نشست ضمن اشاره به پخش ویژه برنامه‌های متفاوت به صورت زنده با محوریت تحلیل و بررسی زوایای مختلف برگزاری جام جهانی، از شروع پوشش تلویزیونی این رویداد بزرگ ورزشی و پخش برنامه‌ها و مستندهای مربوط به جام جهانی از ۱۰ روز پیش از افتتاح این رویداد گفت.

رئیس صداوسیما همچنین با اعلام این خبر که گروه‌های خبری و برنامه ساز متشکل از خبرنگار، گزارشگر، مجری و عوامل فنی به کشور قطر اعزام شده اند از تدارک و تجهیز استودیویی اختصاصی در محل برگزاری مسابقات خبر داد که به صورت زنده، مخاطبان ورزشی تلویزیون را در جریان متن و حاشیه بازی‌ها و نحوه برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ قرار خواهد داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس